Ocean Race Europe – wyszedłem z koi, stojąc na ścianie łodzi. . .

Ocean Race Europe – wyszedłem z koi, stojąc na ścianie łodzi. . .

Po dwóch dniach przeważnie lekkiego wiatru i powolnego postępu dla floty Ocean Race Europe, cztery najlepsze drużyny doświadczyły 30 wiatrów węzłów.

Przywódcy wyścigów Day 3: Paprec Arkéa (FRA), Biotherm (FRA), Allagrande Mapei (ITA) i Team Malizia (GER) jako pierwsi doświadczali systemu pogodowego o niskim ciśnieniu, które pakują wiatry ponad 30 węzłów, które spowodowały, że rozdzierali wiatr – i czasem na krawędzi kontroli.

Na Papreca Arkéa szyper YoAnn Richomme (FRA) obudził się nagle, by znaleźć łódź po swojej stronie po tym, jak łódź mimowolnie gygnęła w nocy wkrótce po przejściu przez grzmot i burza pioruna i na świeżą bryza z innego kierunku.

„Wyszedłem z koi, stojąc na ścianie łodzi” – powiedział. . . „Zasadniczo szliśmy tak szybko, że dogonowaliśmy burza i chmury. Potem skończyliśmy przed nią, a kierunek wiatru zmienił się tak szybko, że łódź odwróciła się na bok. Łódź przychodziła na 32 plus węzły, a potem Bam uderzyliśmy w wiatr w drugim kierunku.”

Po naprawieniu łodzi i ponownym pójściu Żeglarze Paprec Arkéa musieli zmienić uszkodzony arkusz głowicy, ale odkrył również, że ich jednostka radarowa została zerwana z wspornika z przodu masztu.

Podobnie szwajcarska drużyna wejściowa Holcim – PRB miał również poważną szybką przeciąganie, w których łódź zaokrągliła w górę do wiatrówki, zanim zaczepiła i została popchnięta.

„Położyliśmy łódź na boku” – powiedział Brytyjczyk Alan Roberts. „Był podmuch, a łódź wyrzuciła się, a potem przyczepiła, więc skończyliśmy po naszej stronie. Było trochę pracy, aby odzyskać łódź w pozycji wyprostowanej, ale teraz wróciliśmy – więc wszystko jest dobre i wszyscy są bezpieczni”.

O 14:30 w środę, gdy liderzy zwolnili lżejsze wiatry na podejściu do wirtualnego punktu trasy na północny zachód od włoskiej wyspy Sycylii, tracker pokazał Paprec Arkéę na czele z przewagą około trzech nieszczery w stosunku do pozostałych trzech, którzy byli w szczelnie pakowanej grupie nieco dalej na północ.

Team Holcim – PRB pozostał w piątej 120 nm z powrotem, a wyścigi oceaniczne w Kanadzie i Team Amaala odpowiednio 260 nm i 300 nm od prowadzenia.

Po zaokrągleniu punktu, paczka spódźnie na zachodnim i południowym wybrzeżu Sycylii później i na noc, zanim wyruszy na wschód w kierunku Grecji.