Oczekiwanie się skończyło. . . Drużyna żaglówka Ineos Britannia, Sir Jim Ratcliffe, porzuciła wyzwanie dla następnego Pucharu Ameryki.
Ratcliffe, prezes Ineos, porzucił wyzwanie drużynowe Ineos, obwiniając byłego szypera Sir Ben Ainslie i jego drużyną Athena Racing.
W oświadczeniu Ineos powiedział: „porozumienie, które zostały osiągnięte z Ateną, pozwoliłoby obu stronom rywalizować w następnym pucharze, ale zależało to od szybkiej rozdzielczości”.
„Ineos Britannia bardzo szybko zgodził się na merytoryczne warunki, ale Athena nie udało się zakończyć w odpowiednim czasie”.
„Ineos Britannia jest zdania, że to sześciomiesięczne opóźnienie podważyło jego zdolność do przygotowania się do następnego pucharu, a zatem niechętnie wycofało swoje wyzwanie”.
Ratcliffe powiedział: „Była to bardzo trudna decyzja podjęta po naszym wyzwaniu w ostatnich dwóch pucharach Ameryki. Byliśmy największym odnoszącym sukcesy brytyjskim pretendentem we współczesnym czasach z wyjątkowo szybką łodzią i poczuliśmy bardzo skuteczny wkład inżynierów Mercedesa, że mieliśmy prawdziwą szansę wygrania w następnym pucharze. Niestety, możliwość spadła”.
W lutym Ainse Athena Racing Ainslie twierdziło, że był to oficjalny pretendent rekordów 38. Puchar Ameryki i zamierzał kontynuować wyzwanie dla 38. Pucharu Ameryki.
Ainslie będzie teraz stawić czoła poważnym zadaniu przegrupowania i stać się realistycznym wyzwaniem z nową łodzią, bez kontynuacji kombinacji podkładu Ineos/Mercedes, która przyniosła brytyjskiego pretendenta w najlepszym wyniku w czasach współczesnych. . . osiągnięcie pierwszego finału AC od 1964 roku w 37. edycji AC w zeszłym roku.