Wyścig kanału RORC rozpoczął się w sobotę 19 lipca, w lekkim wietrze w centrum Solent z przypływem powodziowym.
Trzy godziny po wyścigu kanałowym cała flota zaokrąglała South Pullar Znak.
Karl Kwok’s TP52 Beau Geste (RHKYC) prowadził paczkę łodzi na wodzie, w tym Botin 56 Black Pearl (RORC – RED) Skiper przez Stefana Jentzscha, wraz z TP52 Jolt 3 (YCM) Botlas Zennstrom 52 Rán (KSSS).
W AC2 lead on-woda zmienia się z każdą aktualizacją. CARKEEK 40 Jolt 6 (YCM) z Pierre Casiraghi na czele i Botin 40 Beau Ideal (Rhyc) Skiperowie przez Chrisa Cowan dobrze sobie radzi z B&C 42 Callisto Jamesa Murraya (RNZYS).
Spinaker startowy dla 30 łodzi admirała, W ścisłym tworzeniu się z przypływem miałyby nerwy na pokładzie. Przed imponującą flotą był przebieg ponad 160 mil morskich.
Zaprojektowany w celu przetestowania załóg i ich łodzi pod różnymi kątami żeglarskimi oraz w szerokim zakresie warunków, wynik nie tylko spowodowałby podwójne punkty, ale także cenne punkty, których nie można odrzucić.
Wiatr był lekki – po prostu siedem węzłów od 262 stopni – a przy przypływu dopiero zaczynało zalewać pozycjonowanie, było absolutnie krytyczne. Wytworzył spektakularny rozprzestrzenianie się z niektórymi wyróżniającymi się występami ze środkowego i końcówki pin.
Kluczem dzisiaj, podobnie jak w przypadku całego Pucharu Admirała, jest konsekwencja. To maraton, a nie sprint – podwójne punkty dla wyścigu kanałowego i żadne odrzucenie nie jest niezbędne, aby wcześniej nie wahać się.