Sześć dni przed wyścigiem transatlantyckim zachodniego wschodniego, Volvo 70 Tschüss 2 Christiana Zugela, wspólnie zacieśnionego przez Johnny’ego Mordaunta, jest wyraźnym liderem zarówno wyróżnień Monohull Line, jak i ogólnej wygranej IRC.
Ich 24-godzinny bieg odległości osiągnął szczyt 491,5 mil morskich, średnio 20,5 węzłów. Z 3,8 węzłami sprzyjających prądów i trwałych prędkości 18–19 węzłów, mocno naciskają.
Z 1600 nm do Gotheya może pokonać upływający czas poprzedniej łodzi. Ten czas – 10 dni, 9 godzin, 1 minuta i 42 sekundy – został ustalony w 2019 r. Przez Wizarda, obecnie ścigającego się jako Tschüss 2.
Obecne projekcje pokazują, że już prawie dwa dni szybciej. Ich głównym wyzwaniem jest wyprzedzenie zimnego frontu oczekiwanego w ciągu 48 godzin.
Najbliższy rywal Tschüss 2, około 300 mil za drugim, to Olivera Kobale VO65 Sisi.
Dalej reszta floty wciąż walczy z niestabilnymi warunkami.
Wiodąca IRC jeden po czasach korekta to Marten 49 Moana Hanno Ziehm, dobrze przygotowana do lepszej presji przed rywalami. Ich najbliższym pretendentem jest Nielsen 59 Hound Dana Litchfielda.
Wiodącym IRC Two to Morris 46 Escapade II Toma Bowlera.
Tymczasem nieszczęście – jedyna multihull wyścigu – kwitnie. Ocean 50, spuszczony przez Timo Tavio i Kimmo Nordstrom, jest najbardziej południową łodzią we flocie, robiąc wielkie postępy z głównie fińską załogą.